Dirk Remmerie

Creating content & strategy

Wat een voorrecht om van letters woorden te maken. Van woorden verhalen. Verhalen die passen in een uitgekiende strategie.
Wat een voorrecht verhalen te mogen schrijven. Emotionele verhalen, zakelijke verhalen, verkoopbrieven, reportages, analyses, short copy, reclameslogans, blogs… Uiteindelijk kruip je met elk verhaal in iemands hoofd. Soms verover je een hart.

25 jaar geleden stapte ik de wereld binnen van de grote verhalen: de journalistiek. Ik leerde het vak bij Het Nieuwsblad/De Gentenaar en verliet de krant 15 jaar later als hoofdredacteur. Ik stond er aan de wieg van onder meer het tabloidformaat, een nieuw weekendmagazine, Het Nieuwsblad Op Zondag en organiseerde de grootste enquête ooit in Vlaanderen. Wat ik uit die periode meenam? De beste herinneringen, een pak ervaring in redactie en marketing en een mooie internationale award (INMA 2006, Chicago).
Na een doortocht bij De Morgen en Het Laatste Nieuws, richtte ik in 2009 AZerty Communicatie op. Pen en passie leende ik aan mediabedrijven, uitgeverijen, communicatiebureaus, onderwijsinstellingen, websitebouwers en kleine en grote ondernemingen. En ging in 2012 ook aan de slag bij Davidsfonds Uitgeverij als uitgever non-fictie.

Xpair van het eerste uur.
Wat een voorrecht om nog steeds verhalen te mogen schrijven.
Hopelijk ook úw verhaal?

Xpair Dirk Remmerie
Xpair Dirk Remmerie