Land InZicht


Land InZicht!

Overal in Vlaanderen spannen boeren zich in en duiken er projecten op die bijdragen aan de land- en tuinbouw van de toekomst en de plattelandsontwikkeling. De Vlaamse en Europese overheid geven hen daarbij een duwtje in de rug.

Om het brede publiek te laten kennismaken met die initiatieven organiseerde het Vlaams Ruraal Netwerk een open dag en zocht het een partner voor communicatie en promotie. Ook het Departement Landbouw en Visserij, de Vlaamse Landmaatschappij, het Agentschap voor Natuur en Bos, de Vlaamse provincies en de Europese Unie werkten mee.

Met het concept Land InZicht! bracht Xpair wat vaak uit het zicht blijft onder de aandacht van jong en oud. De belofte van de campagne – inzicht geven in het reilen en zeilen in de landbouwsector – realiseerden we door een combinatie van humor en storytelling.

De wervende promotie voor de open dag lieten we uitgroeien tot een informatieve en imagoversterkende campagne, die werd opgepikt door digitale en print media.



Een blijvend verhaal

In heel Vlaanderen noteerden we verhalen van enthousiaste land- en tuinbouwers met een groot hart voor hun stiel en de natuur. We portretteerden hen en gaven overzicht door met onze drone luchtbeelden te maken van hun boerderij, boomgaarden, velden en akkers.

Xpair gaf vorm aan de brochure Land InZicht die de uit het leven gegrepen getuigenissen bundelt en de 21 steunmaatregelen van het Vlaams Programma voor Plattelandsontwikkeling overzichtelijk in kaart brengt.

De Indrukkerij verzorgde het drukwerk.


dynamisch verhaal

Om jong en oud te verleiden en te informeren, vermengden we humoristische animatie met educatieve videofragmenten.

Pink een traan weg bij de love story van de meeuw en de kraai.


Een lokaal verhaal

Per provincie zetten we de initiatieven afzonderlijk in de kijker. In print en met op maat gemaakte video voor een lokale campagne via social media.


Een wervend verhaal

Voor de promotie van de open dag en het event zelf ontwikkelde Xpair affiches, advertenties, een goodiebag, een button en een tekenwedstrijd.

NEWS

Feest! De nieuwe Hélaba is er

Slingers! Ballonnen! Confetti! Jaargang twee van Hélaba trappen we op gang met een heuse feest-editie. Peter Van de Veire hangt alvast de slingers op, Astrid Stockman neemt er haar partituren, fiets én hond bij. Viva Hélaba!

Read more

Machtige make-over voor Mare

Na een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe huisstijl, was het ook tijd voor een vernieuwd medewerkersmagazine. Le nouveau Mare est arrivé. Met frisse kleuren, een handiger formaat, nieuwe rubrieken en nog meer ruimte voor alle medewerkers van het ziekenhuis en revalidatiecentrum, het kloppend hart van de Peltse zorg.

Read more

JOEPIE! Toerist in eigen stad

De zomervakantie van 2020 wordt er een om nooit te vergeten. Zeker niet voor wie in Leuven woont. In het voorjaar leerden heel wat inwoners al wandelend, joggend en fietsend tal van onbekende kanten van hun eigen stad kennen – dat smaakt naar meer! Daarom bedachten en realiseerden we, samen met de stad Leuven, deze opgewekte vakantiegids naar eigen stad.

Read more

Recto Verso. Voor en achter de schermen van sociale ondernemingen

Het eerste nummer van het nieuwe magazine Recto Verso bewijst de energie en de veerkracht van de sociale ondernemingen in Vlaanderen. Je leest er hoe corona inhakte op de werking van diverse sociale organisaties, maar er niet in slaagde een deuk te slaan in de passie en de professionaliteit.

Read more

KarWij nummer drij, euh drie!

Een krant over mensen die kansen grijpen en groeien? Over de eerlijke producten die ze met hart en ziel maken? Dat moet de KarWijkrant zijn. Ook dit derde nummer staat bol van de boeiende verhalen uit de coulissen van de sociaal inclusieve onderneming De Winning.

Read more

Fly-on-the-wall bij Roof Food

Je kunt práten over een betere wereld met een economie die gericht is op het vergroten van de levenskwaliteit. (Héérlijk, die eindeloze discussies die je wereldbeeld op losse schroeven zetten - always in for a flabbergasting mindfuck!) Je kunt ook aan wérken aan een duurzame transformatie voor jou, je organisatie en onze maatschappij. Onder meer door nieuwe, haalbare en juridisch verankerde bedrijfsmodellen te ontwikkelen die leiden tot een beter bedrijfseconomisch resultaat met minder druk, betere resultaten, tevredener medewerkers en klanten. Een hele mondvol. Een hele karwei ook. Dat doet Happonomy. (Doe de optelsom. Happonomy = happiness + economy.) Daarover vertelt Xpair.

Read more

Een zomer lang zoeken in Brussel

De zomer van 2020 wordt er een voor de geschiedenisboeken. Een tip-met-stip voor de staycation: de grote (her)ontdekking van Brussel. Voor Davidsfonds ontwikkelden we – naar jaarlijkse traditie – de grote zomerzoektocht. Correctie: VIER zomerzoektochten. Want gesneden op maat van elke deelnemer, met parcours van 4, 8, 12 en 16 kilometer. Zo heb je geen excuus meer om er dit jaar geen geweldige vakantie-dichtbij-huis van te maken! Brussel in 2020? Vaut le voyage!

Read more

Reizen naar Morgen. Toekomstvisie van Toerisme Vlaanderen

Hoe biedt toerisme een meerwaarde voor bezoekers, bewoners en ondernemers? Hoe levert toerisme een duurzame positieve bijdrage aan levenskwaliteit en omgeving? Het boek ‘Reizen naar Morgen’ schetst het theoretisch kader en geeft alle betrokken partijen inspiratie om praktisch aan het werk te gaan. Een cocreatie van Xpair en Toerisme Vlaanderen.

Read more

Ken je het kot van KarWij al

In tijden van ‘social distancing’ haalt De Winning de banden dichter aan door hun motto – ‘kracht van sociaal ondernemen’ – euh… kracht bij te zetten. De KarWij-krant, die de boeiende verhalen brengt achter de schermen van de sociaal inclusieve onderneming, verschijnt voor het eerst als digitaal magazine.

Read more

Knack Historia zet punt achter WOII

Betekent einde van WOII begin van een nieuwe wereld? is het zevende bookazine van Xpair in de verhelderende reeks Knack Historia, en het vervolg op WOII. Een onafwendbare oorlog? Lees alvast het gratis hoofdstuk ‘Goede Duitsers, slechte nazi’s?’

Read more

Mare, magazine vol helden

Meer dan ooit zijn de medewerkers van het Mariaziekenhuis en het Revalidatie & MS Centrum van Pelt de échte helden van Mare...

Read more

Kennis in tijden van corona

Davidsfonds Academie biedt vanaf vandaag (14 april) online cursussen rond cultuur en geschiedenis aan. De grootste cultuurorganisatie van Vlaanderen werkte daarvoor samen met Xpair Communication. Wat is nieuw? Het medium en de aanpak. Wat blijft als vanouds? Het keurmerk van Davidsfonds: het inhoudelijk hoogstaande niveau, de ruime toegankelijkheid en de deskundigheid van de docenten.

Read more

Holapola, hier is Hélaba 3!

Blijf in uw kot? Breek uit jezelf! Hélaba, het straffe magazine van KLJ voor iedereen die jong is of wil blijven, geeft er opnieuw een flinke lap op. Dina Tersago! Frank De Winne! Willy Sommers!

Read more

Stijlvol gevloerd

Wat Ish Ait Hamou wil koesteren voor de volgende generaties? Daarvoor is het nog even wachten op de nieuwe Nota Bene,

Read more

Land InZicht

Ontdek hoe Vlaanderen en Europa meebouwen aan de toekomst van onze landbouw en ons platteland.

Read more

Hélaba!

In 18.000 brievenbussen valt binnenkort een spiksplinternieuw magazine.

Read more

Witte Goud en Groene Gordel

Witte Goud en Groene Gordel. Om de lof van witloof (samen met asperges en witbier het ‘Witte Goud’ van Vlaams-Brabant) te zingen, maakten we voor Toerisme Vlaams-Brabant zeven promotiefilmpjes. Telers vertellen vol passie over hun product en hun streek (de Groene Gordel), terwijl hobbykoks duelleren met mes en vork voor het lekkerste gerecht.

Read more

Van Achnaton tot Trump

De pas verschenen Knack Historia Van Achnaton tot Trump. Gek of geniaal? 75 waanzinnige wereldleiders is een realisatie van Xpair.

Read more

Zoektocht

Naar goede gewoonte slaan Xpair en het Davidsfonds de handen in elkaar voor de ontwikkeling van de leukste zoektocht van Vlaanderen.

Read more

MAGAZINIERS

PIXPAIR

UNDERCOVER

INDRUKKERIJ

CROWL

XPAIR.BE

XTRAORDINARY PARTNERSHIPS

Push to partner up