Als reizen de geest verruimt, is Davidsfonds Cultuurreizen de overtreffende trap van die aanlokkelijke gedachte. Samen met andere cultuurliefhebbers en met een gepassioneerde, deskundige gids als reisgezel leer je nieuwe bestemmingen en andere culturen pas écht kennen. De drie troeven van de culturele reisorganisatie: ontdekken, genieten, ontmoeten.
De site weerspiegelde niet langer het succes en de grote tevredenheid van de deelnemers. Reislustigen liepen door een gebrek aan kompas al snel verloren in het ruime aanbod. Samen met Xpair bouwde Davidsfonds Cultuurreizen een wervende website. Volledig op maat, met de klemtoon op wat Davidsfonds Cultuurreizen zo anders maakt dan andere reisorganisaties.
Met een overzichtelijke navigatie en handige zoekfunctie ben je snel waar je wezen wil: bij een geweldige gids, op de gedroomde bestemming, in de juiste periode, met de gewenste formule (stedenreis, muziekreis, rondreis, cruise of themareis).
Heel bijzonder is het exclusieve digitale clubhuis, waar deelnemers aan een reis op vrijwillige basis in contact kunnen komen met medereizigers en de gids. Voor, tijdens en na de reis kan iedereen naar hartenlust tips, foto’s, filmpjes of mijmeringen delen.
De fotografen van PiXpair gingen mee op reis naar Italië en Griekenland, met een drone in de koffer. We maakten er sfeerbeelden die de bezoeker van de site laten wegdromen en de reislust aanwakkeren.
De site werd gebouwd met Crowl Pro, een digitaal platform dat uitermate gebruiksvriendelijk is en zonder technische poespas snelle inhoudelijke aanpassingen mogelijk maakt. Je eigen site actueel houden of aanpassen, is kinderspel. Vereiste voorkennis: nul.
Xpair realiseerde voor het Davidsfonds ook de sites van de jaarlijks weerkerende topevenementen Toast Literair en De Nacht van de Geschiedenis. Voor de bestuursleden van het Davidsfonds bedachten we de Inspiratiewijzer, waar ze tips vinden om een gevarieerd cultuurprogramma samen te stellen.
Een webapplicatie moet ook mobiel vlot toegankelijk zijn. De opmaak en indeling van een Crowlsite gebeurt met loepzuivere CSS waardoor responsiviteit en mobiele toegankelijkheid een fluitje van een cent is.
Amper een week na de lancering van de site, noteerde Davidsfonds Cultuurreizen een recordaantal boekingen. Nauwelijks één dag na lancering piekte de website in Google al met meer dan 300 zoekresultaten. Crowl voorziet immers geavanceerde SEO en semantische data. Een Crowlsite biedt je als gebruiker niet alleen de mogelijkheid om je eigen webcontent te beheren, maar ook geïntegreerde SEO: niet enkel de klassieke metatags, maar ook microtags en JSON-LD op maat van de content.
De beheerders konden dankzij het gebruiksvriendelijke CMS de inhouden in no time invoeren, compleet met interactief kaartmateriaal, afbeeldingen, tekst, films en reisinformatie en de bezoeker vond meteen de weg doorheen de site.
Noorderhart. Een warm hart voor onze patiënten
Vlaamse Parkinson Liga
Nieuwe toekomst voor een erfgoedparel
Raymonda. Magazine voor een monument
Turbo op toerisme in Vlaanderen
Belgian Health Pioneers
De veerkracht van sociale ondernemingen
Website Thuisverpleging Kortenaken
HUP! – het magazine dat je in beweging brengt
Het Accent
Recto Verso
Mare
Reizen naar Morgen. Toekomstvisie van Toerisme Vlaanderen
Vakantie in eigen stad
De Bond
Witte Goud en Groene Gordel
Land InZicht
De mooiste zoektocht van Vlaanderen
Hélaba. Magazine voor KLJ
NotaBene
Laakdal Leeft
Knack Historia
ETION krantenbijlage
Notarius
100 SNOW magazine
Share at Work
Beaufort
De Blauwe Vogel Inspiratiegids
Periodiek
Blikopener
Jaarverslagen
Signs
Mark Magazine
Trappist Tribute
Davidsfonds Cultuurreizen
GO! Memorandum 2019 - 2024