Overal in Vlaanderen spannen boeren zich in en duiken er projecten op die bijdragen aan de land- en tuinbouw van de toekomst en de plattelandsontwikkeling. De Vlaamse en Europese overheid geven hen daarbij een duwtje in de rug.
Om het brede publiek te laten kennismaken met die initiatieven organiseerde het Vlaams Ruraal Netwerk een open dag en zocht het een partner voor communicatie en promotie. Ook het Departement Landbouw en Visserij, de Vlaamse Landmaatschappij, het Agentschap voor Natuur en Bos, de Vlaamse provincies en de Europese Unie werkten mee.
Met het concept Land InZicht! bracht Xpair wat vaak uit het zicht blijft onder de aandacht van jong en oud. De belofte van de campagne – inzicht geven in het reilen en zeilen in de landbouwsector – realiseerden we door een combinatie van humor en storytelling.
De wervende promotie voor de open dag lieten we uitgroeien tot een informatieve en imagoversterkende campagne, die werd opgepikt door digitale en print media.
Een blijvend verhaal
In heel Vlaanderen noteerden we verhalen van enthousiaste land- en tuinbouwers met een groot hart voor hun stiel en de natuur. We portretteerden hen en gaven overzicht door met onze drone luchtbeelden te maken van hun boerderij, boomgaarden, velden en akkers.
Xpair gaf vorm aan de brochure Land InZicht die de uit het leven gegrepen getuigenissen bundelt en de 21 steunmaatregelen van het Vlaams Programma voor Plattelandsontwikkeling overzichtelijk in kaart brengt.
De Indrukkerij verzorgde het drukwerk.
dynamisch verhaal
Om jong en oud te verleiden en te informeren, vermengden we humoristische animatie met educatieve videofragmenten.
Pink een traan weg bij de love story van de meeuw en de kraai.
Een lokaal verhaal
Per provincie zetten we de initiatieven afzonderlijk in de kijker. In print en met op maat gemaakte video voor een lokale campagne via social media.
Een wervend verhaal
Voor de promotie van de open dag en het event zelf ontwikkelde Xpair affiches, advertenties, een goodiebag, een button en een tekenwedstrijd.
Noorderhart. Een warm hart voor onze patiënten
Vlaamse Parkinson Liga
Nieuwe toekomst voor een erfgoedparel
Raymonda. Magazine voor een monument
Turbo op toerisme in Vlaanderen
Belgian Health Pioneers
De veerkracht van sociale ondernemingen
Website Thuisverpleging Kortenaken
HUP! – het magazine dat je in beweging brengt
Het Accent
Recto Verso
Mare
Reizen naar Morgen. Toekomstvisie van Toerisme Vlaanderen
Vakantie in eigen stad
De Bond
Witte Goud en Groene Gordel
Land InZicht
De mooiste zoektocht van Vlaanderen
Hélaba. Magazine voor KLJ
NotaBene
Laakdal Leeft
Knack Historia
ETION krantenbijlage
Notarius
100 SNOW magazine
Share at Work
Beaufort
De Blauwe Vogel Inspiratiegids
Periodiek
Blikopener
Jaarverslagen
Signs
Mark Magazine
Trappist Tribute
Davidsfonds Cultuurreizen
GO! Memorandum 2019 - 2024